Seminar: Sådan kommer du i medierne

post
Seminar: Sådan kommer du i medierne

Gør som bl.a. Aarhus Teater, Bikubenfonden og Heart og tilmeld dig seminaret “Sådan kommer du i medierne”, når vi gentager succesen og afholder kurset for tredje gang.

I Aarhus: mandag d. 3. december kl. 12.00-16.00
I København: fredag d. 7. december kl. 12.00-16.00 på Vartov (Hjørnestuen), Farvergade 27, 1463 København

Tidligere deltagerne sagde om kurset:
• ”En masse praktisk og brugbar viden, som kan give mig en større chance for at bryde igennem”
• ”Flere gode guldkorn i form af håndgribelige tips”
• ”Skærpet forståelse af journalistens arbejde”

Seminar: Sådan kommer du i medierne
På seminaret tager vi dig med ind i hovedet på landets kulturjournalister og afslører alle deres hemmeligheder, der afgør, om din kulturhistorie kommer i medierne eller havner i skraldespanden. Kurset bygger på vores bog ”Kulturelskeren og vagthunden” (2016), og vi uddeler masser af konkrete tips og gode råd undervejs.

Du får indblik i:
• Hvordan journalister tænker
• Hvordan journalister arbejder
• Hvordan du formulerer dit budskab, så det bliver en god mediehistorie
• Hvordan du skriver den gode pressemeddelelse
• Hvordan du tager personlig kontakt til journalisten

Den enkelte journalist
Du får indblik i, hvad der sker inde i hovedet på journalisten, når du tager kontakt. Hvornår virker pressemeddelelser? Hvordan opbygger du en relation, så journalisten tager telefonen, når du ringer? Hvordan bliver det dit navn, der står øverst i journalistens telefonbog? Og hvornår på dagen skal du tage kontakt?

De forskellige medier
Der er forskel på, om man adresserer lokale, regionale eller landsdækkende medier, og der er forskel på, om du henvender dig til radio, tv, trykte eller onlinemedier. Der er ikke alene forskel på, hvordan og hvornår, du skal tage kontakt. Der er også forskel på, hvilket indhold og typer historier, der bliver bragt i de forskellige medier. Jo bedre du forstår det, desto større chance er der for, at du får pressedækning.

Den gode historie
Uden en god historie at fortælle, kommer du ikke i medierne. Men hvad er en god historie? Vi kigger på journalistens 3 grundlæggende værdier: Væsentlighed, relevans og fascination.

Deltagerprofil
Kurset henvender sig til ledere af kulturinstitutioner, kunstneriske ledere og kommunikationsmedarbejdere, der gerne vil have nye redskaber til at øge deres forståelse for, hvordan de får deres vigtigste historier i pressen.

Form
Kurset består af korte oplæg, og der er plads til diskussion og refleksion over egne og andres cases i grupper undervejs.

Pris
1 deltager: 2.950 kr. ekskl. moms
2 deltagere: 4.950 kr. ekskl. moms
3 deltagere: 5.950 kr. ekskl. moms
(Der er kaffe, te, frugt og snacks undervejs).

Tilmelding
Tilmelding er bindende og sker enten via mail eller over tlf. til
Lasse Marker, tlf. 42755116, lm@rasmussenmarker.dk
Søren Mikael Rasmussen, tlf. 2030 7744, smr@rasmussenmarker.dk

Kulturelskeren og vagthunden - forsideKulturelskeren og vagthunden (2016). I bogen tager den tidl. chef for DR Kultur, Søren Mikael Rasmussen, og den tidl. radiovært på P1, Lasse Marker, dig med ind i hovedet på landets kulturjournalister og afslører alle deres hemmeligheder, der afgør, om din historie kommer i medierne eller ender i skraldespanden. Bogen er i dag pensum på en række universitetsuddannelser.

Pris: 289 kr. inkl. levering.
Send mail til lm@rasmussenmarker.dk med navn og adresse.
Overfør penge til Lån & Spar, Reg.nr.: 0400, Konto nr.: 4021137591, og angiv dit navn.

Kommentar