Om

FB6A6641 copy

I 2015 grundlagde vi Rasmussen & Marker med en ambition om at styrke dansk kulturliv, der er udfordret af faldende offentlige budgetter og politiske krav om stigende publikumstal; en intensivet kamp om brugernes opmærksomhed og en digitalisering, der ændrer vores kulturforbrug. Siden har vi hjulpet flere kulturinstitutioner med at rejse millionbevillinger; vi har coachet topchefer i kulturlivet og mediebranchen; rådgivet om udvikling af nye medier; og udviklet nye oplevelser og koncepter med udgangspunkt i brugerundersøgelser. Vi har hjulpet flere af landets største kommuner med at blive brandet som kulturbyer; vi har hjulpet interesseorganisationer med at påvirke politiske beslutninger; og vi har været med til at udvikle indholdsstrategier på de sociale medier. Vi har ageret som presserådgivere for en række af landets største kulturinstitutioner, hvilket har resulteret i over 200 artikler og indslag i de landsdækkende medier; vi har været ghostwritere på over 25 kronikker, der er blevet bragt i de landsdækkende dagblade; og vi har medietrænet flere af kulturlivets topchefer herunder den tidligere Operachef. Vi har udgivet flere bøger; optrådt som ordstyrere på et hav af debatter; holdt foredrag over alt i landet; og undervist i kulturledelse, motivation, sociale medier og PR på Københavns Universitet, Danmarks Medie- og Journalisthøjskole m.fl. Fælles for alle vores opgaver er, at de er båret af et kulturkommercielt mindset, hvor vi ikke er bange for at tænke kultur og forretning sammen.


FB6A6315 copy

Lasse Marker, partner. Arbejder især med presserådgivning, medietræning, politisk indflydelse og sociale medier. Lasse har en kandidatgrad i statskundskab, han er ekstern lektor i Art Management ved KU og underviser i sociale medier på DMJX. Han er mødeleder på Altingets kulturpolitiske netværk, moderator for Kulturmødet på Mors og fast klummeskribent på Berlingske. Lasse er tidl. radiovært på Kulturknuserne på P1 og Tv-vært på DR2, samt forfatter til bøgerne “Den Kulturpolitiske Bermudatrekant” (2018), ”Kulturelskeren og vagthunden” (2016) og “6 grunde til, at der ikke sker en skid i dansk kulturliv” (2014). Han sidder desuden i bestyrelsen for Arkitektens Forlag og Det Fynske Kunstakademi, samt Kulturmødets advisory board. Læs mere om Lasse på Linkedin.
lm@rasmussenmarker.dk | tlf. 42 75 51 16


FB6A6270 copy

Søren Mikael Rasmussen, partner. Arbejder især med ledelse, forretningsudvikling, publikumsudvikling og konceptudvikling. Søren Mikael er tidl. mangeårig chef i for DR Kultur og har desuden en fortid som chef for TV2 Øst, P4 København og DR’s Aktualitet og Videnskab. Han er certificeret i flere ledelsesværktøjer (JTI og CCV), han har en MBA i ledelse, innovation og forretningsudvikling og coacher i dag en række chefer fra landets største mediehuse. Søren Mikael er forfatter til bogen ”Kulturelskeren og vagthunden” (2016) og har over 20 års erfaring med medietræning af radio- og tv-værter. Læs mere om Søren Mikael på Linkedin.
smr@rasmussenmarker.dk | tlf. 20 30 77 44

Associerede partnere

Dennis Hørmann, selvstændig fundraiser. Arbejder især med projektudvikling, institutionel fundraising og følger nøje udviklingen i danske fonde. Dennis har i mange år arbejdet med projektledelse, salg og markedsføring på især internationalt plan, inden han i 2010 gik selvstændig som partner i virksomheden Fundraiseren. Han er uddannet i international virksomhedsøkonomi og certificeret i fundraising i ind- og udland. Dennis er forfatter til bogen “Håndbog i fundraising” (2012), som anvendes på Danmarks eneste ECTS-akkrediterede uddannelse til Fundraising Manager i Kolding. Læs mere om Dennis Hørmann på Linkedin.
dh@fundraiseren.dk | tlf. 40 34 70 78

Jens Nielsen, indehaver af konsulentfirmaet Artana og sekretariatsleder for Danske Kulturbestyrelser. Arbejder især med strategiske analyser og rådgivning inden for kultur og kulturledelse. Han har i hele karrieren arbejdet med kunst og kultur som musiker, kunstnerisk leder, administrativ leder og kommunal chef. Derudover har han i en årrække været tilknyttet CBS og Københavns Universitet som heltids- eller deltidsunderviser og forsker. Fagene har været inden for arts management, event management, kulturpolitik og kulturøkonomi. Jens har udgivet bøger om symfoniorkestre, events og strategisk kulturledelse. Han er uddannet bratschist og cand.scient.pol. Du kan læse mere om Jens Nielsen på www.artana.nu.
jens@artana.nu | tlf. 40 35 70 71